1. Спорттовари
  2. Блог

Як правильно вибрати велосипед

319
Як правильно вибрати велосипед

Якщо ви вирішили придбати велосипед і робите це вперше, то до його вибору необхідно поставитися серйозно та відповідально. Враховуватиме не лише комфорт, а й безпеку на дорогах. Можливо, хтось із вас ще пам'ятає ті недалекі часи, коли всі велосипеди були однакові за типом, без швидкостей, а вибрати такий засіб пересування не становив ніяких труднощів. Тепер різноманітність виробників, типів, різних характеристик може заплутати навіть досвідчених байкерів. Сьогодні над створенням велосипедів працюють колективи інженерів, враховуються останні медичні відкриття. Часом, ціна таких творінь більша за хороші мотоцикли.

Все ж є основні правила щодо вибору тієї моделі велосипеда, яка підходить саме Вам. На велетнях можна кататися вже з 2-х років. Після дитячих можна придбати підліткові та дорослі. Перед покупкою велосипеда важливо відповісти на запитання: як і де його використовуватимете? Ви плануєте використовувати велосипед як спортивний чи транспортний засіб? Якими дорогами найчастіше їздитимете? Який у вас зріст та вага? І, звичайно ж, запланована сума покупки. Відповіли? Тепер можна приступати до вибору велосипеда, що відповідає саме вам.

Основні типи велосипедів

Найпопулярніші різновиди: гірський, міський та гібридний. Найчастіше зустрічається гібридний велосипед, який поєднує в собі суміш гірського і шосейного, з великими тонкими колесами, гладкою гумою, хорошими ходовими якостями. Універсальна модель з відмінними ходовими якостями на шосе підійде як для міських поїздок, так і далеких подорожей. Вони швидші за гірські, але якщо ви любите гонки та екстремальне катання, то така модель не підійде.

На гірському зручно їздити і міськими дорогами, і виїжджати в околиці, підходить для туризму. Майже всі моделі мають спеціальні кріпильні отвори на рамі для встановлення багажника. Найближчий родич гірських велосипедів – велосипеди для крос-кантрі. Міські велосипеди зручні у пересуванні містом із частими зупинками. Гальма та механізми перемикання передач добре захищені від бруду, вам не доведеться часто обслуговувати такий тип.

Рама

Одна з найважливіших складових велосипедів – це рама. Змінюючи раму, ви змінюєте велосипед. Запам'ятайте, що відстань від паху до рами має бути щонайменше 7 см, для тривалих подорожей - більше, для більш коротких – менше. Розміри рами можна зустріти у дюймах (“), сантиметрах (см), умовних одиницях (XS, S, M, L, XL). Ви зможете знайти в інтернеті таблиці співвідношення зростання та розміру рами, щоб чітко підібрати модель під себе.

Колеса

Розмір велосипедного колеса обчислюється в англійських дюймах (“) і включає діаметр обода і товщину велосипедної шини. Дитячі, розкладні та BMX велосипеди зазвичай йдуть у 20”, для екстремальних дисциплін – 24”, у гірських, міських у перевагі розмір 26”, шосейників – 27”, а улюблені розміри гібридів та шляховиків – 28”, популярний з кожним роком новий стандарт гірських велосипедів – 29”. Ще одна цінна порада від нас: важливо, щоб колесо було з подвійним ободом.

Гальма

Купуючи новий велосипед, звертайте увагу на гальма, іноді від них залежить життя. Давайте розбиратися: які бувають типи гальм? У нас у країні зустрічаються обідні, барабанні та дискові.

Найпоширеніший вид ободних велосипедних гальм – v-brake. Є дві гальмівні колодки, які стискають обидва колеса. Вони рухаються тросом від керма. Після покупки велосипеда акуратно і правильно налаштуйте такі гальма, можливо краще попросити це зробити в магазині або проконсультуватися. Спортивний інтернет-магазин Груша рекомендує перевіряти роботу гальма перед кожною поїздкою.

Барабанні або ролерні схожі на однойменні автомобільні. Вони розташовані всередині колеса втулки, зручні у використанні, закриті від бруду і пилу, але в похідних умовах практично не придатні і мають велику вагу. Використовуються лише для прогулянкових велосипедів.

Дисковий вид гальм стає все більш популярним і фаворитним на сьогодні. У таких гальмах гальмівні колодки стискає спеціальний диск, що надійно закріплений на втулці колеса. Найбільша модуляція у дискових гальм, вони не вимагають постійного налаштування, ефективно гальмують на великих швидкостях, достатньо зусилля одного пальця.

Висота сидіння, амортизація

Правильне кровообіг і робота ніг залежить від підходящої для вас висоти сидіння. Дорогі моделі велосипедів враховують навіть жіночу та чоловічу анатомію. Висота, поздовжнє усунення, кут нахилу – три напрями регулювання сідла. При найнижчому положенні педалі колінний суглоб не повинен бути максимально розгорнутим, тобто нога під час їзди повинна бути трохи зігнута в коліні. Слідкуйте також за вашими ліктями: вони мають бути приблизно над колінами. Якщо тримати спину під кутом 45, то все навантаження йтиме на хребець. Передачі (кількість швидкостей) призначені для зміни навантаження на ногу.

Амортизація поглинає нерівності, допомагає у їзді на нерівній дорозі. При їзді рівною дорогою амортизація гасить швидкість і гальмує хід. Бажано вибирати модель, щоб можна було відключити амортизатори (це може бути або кнопка на кермі, або колесо на вилці).

Наприкінці

Купуючи свій перший байк, не бійтеся з'ясовувати всі деталі продавців-консультантів. Якщо у вас є можливість поїздити трохи на потрібній вам моделі до покупки, то скористайтеся цим обов'язково. Для початку попросіть фахівців відрегулювати всі налаштування під себе. Якщо ви відчули біль у суглобах, спині чи плечах – справа у неправильних налаштуваннях велосипеда. Рекомендуємо відразу купити додатковий захист і насос, що підходить для вашої моделі. Велосипед – суттєва покупка, тому вибирайте те, що вам дійсно подобається!

Читайте також: