У Києві та Україні мода на скейтборди почалася відносно недавно і зараз лише набирає обертів. Даний засіб пересування прийшов у світ прямо з каліфорнійських вулиць 50-х - саме тоді з'явилися і увійшли в користування перші дошки. Засіб пересування швидко знайшов своїх шанувальників - вже в середині 60-х на рік продавалося близько 17 мільйонів дощок. Купити скейт у цей період мріяв, можна сказати, кожен. Тим не менш, за справжнім цунамі популярності була неминуча хвиля спаду в 70-х роках.
Зумовлено це було збільшеним травматизмом серед прихильників цього засобу пересування. Справа в тому, що в цей період використання шоломів, наколінників і налокітників можна було назвати дикістю – техніка безпеки використання дощок на колесах була не те, що зведена до мінімуму, а взагалі практично була відсутня. Самі ж скейтборди мали більш щільні, монолітні деки, які найчастіше були прямими, на відміну від їхніх сучасних побратимів.
На щастя, виробники дощок не стали відмовлятися від своєї продукції, а, усвідомивши всі недоліки, перейшли до їх усунення, що дозволило згодом з'явитися сучасним скейтам
Будівельним матеріалом для деки (найдошки) виступають нині шари спресованої деревини твердих порід. Найчастіше для цього використовуються канадський та китайський клени. У стандартному сучасному скейті оптимальною кількістю шарів вважається від семи до дев'яти, проте цей показник може варіюватися - чим більшою буде кількість, тим важчим буде борд і навпаки. На легких дошках простіше виконувати трюки, проте ширші можуть похвалитися більшою стійкістю.
Іншою відмінністю сучасних дощок можна вважати саму їх форму. Практично некеровані, абсолютно прямі борди першого покоління в 71-му році завдяки старанням Річарда Стівенсона отримали принципово нову форму, яка вважається еталонною і сьогодні. Ноуз і тейл (передня і задня частина дошки) стали загнутими, з'явилися бічні загини. Саме це і зробило борди керованими, податливими та пристосованими до виконання трюків, що і стало багато в чому причиною популярності. Ще більшу безпеку бордам додало наявність гриптейпу – спеціального шару, що клеїться на поверхню деки для мінімізації ймовірності ковзання.
Одним із головних критеріїв для тих, хто збирається купити скейтборд, має стати його довжина і ще більшою мірою ширина. Стандартними показниками прийнято вважати від 19 до 21 см та 80 см відповідно, проте існують і варіативні моделі. Ширина, наприклад, може становити як 9 (так звані роллерсерфи), так і 16 см, що особливо добре підходить для фліпів (трюків, що включають елементи закручування).
(Щоб перевести значення в сантиметри, необхідно число в дюймах помножити на 2,54).
Проте, дотримання цих рекомендацій не обов'язкове. Для того, щоб не помилитися у виборі, слід точно знати, чим конкретно Ви збираєтеся займатися - просто кататися або освоювати трюки і складні елементи. Для першого варіанта більше підходитиме більш довгі деки, тоді як для трюків краще використовувати короткі варіанти в силу їх більшої маневреності. Добре, якщо в такому випадку дошка матиме ще й додаткове покриття, що спрощує ковзання. Ціна на такі скейтборди буде трохи вищою, проте прослужать вони в результаті довше та якісніше.
Діки підвіски (траки), що прикріплюються до нижньої частини, так само мають важливе значення. Їхня висота визначає варіант використання борда.
Більшість виробників пропонує підвіски, виконані з алюмінієвих сплавів, проте більшою міцністю відрізняються їх сталеві аналоги. Це слід враховувати під час вибору.
Матеріалом для виготовлення даної складової є поліуретановий композит. Чим більшим буде діаметр колеса, тим більшою буде прохідність борда та його швидкість, проте маневреність при цьому падатиме.
Для рівних покриттів (свіжий асфальт, мармур з дрібними стиками, гладка підлога критих скейт-парків) ідеально підходять колеса, що мають діаметр від 48 до 50 мм. Від 51 до 53 мм – оптимальний діаметр для вуличного асфальту середньої якості. Не менш зручно буде кататися по мармуру та граніту з невеликими тріщинами та стандартним покриттям скейт-парків. Колеса з діаметром від 54 до 60 мм хороші для катання з поганого покриття та в рампі.
Щодо ширини діє приблизно той самий принцип – більш вузькі моделі призначені для гарного покриття, ширші – для покриття гірше.
Зрештою, слід враховувати і жорсткість коліс: тверді варіанти дозволяють розвивати велику швидкість, проте не пом'якшують ударів. М'які – навпаки.
У даному випадку все визначає маркування – чим більшою буде цифра, що стоїть після буквеного значення (АВЕС), тим більшу швидкість зможе розвивати борд. Так, цифра 1 говоритиме про низьку максимальну швидкість, а цифра 9 – про найвищу. Найбільш затребуваними вважаються підшипники класів АВЕС 3, АВЕС 5 та АВЕС 7.
По-перше, це відмінний спосіб випробувати нові відчуття. Використання такого транспортного засобу насправді не можна порівняти з давно звичним для всіх катанням на велосипеді, ані з роликовими ковзанами.
По-друге, дошка відмінно сприяє зміцненню та розвитку мускулатури. Фізичні навантаження необхідні не тільки для приведення засобу в рух - виконання трюків будь-якої складності потребує активної участі всіх м'язових груп. Особливо катання добре впливає на м'язи ніг, преса та сідниць.
Фізичні навантаження такого характеру позитивно впливають на тонус організму в цілому, покращуючи роботу не тільки опорно-рухової, а й кровоносної та дихальної систем.
Немаловажним плюсом освоєння такого засобу пересування можна назвати покращення концентрації, координації рухів та окоміру – все це потрібно для успішного виконання елементів.
Нарешті, скейт можна назвати чудовою можливістю долучитися і до сноубордингу через деяку схожість техніки використання засобів пересування.
Інтернет-спортмаркет Groosha доставить Ваше замовлення в будь-яку точку України, будь то Київ чи Харків, Одеса чи Дніпропетровськ, Запоріжжя чи Івано-Франківськ, Львів чи Миколаїв, Житомир чи Ужгород, Вінниця, Полтава, Тернопіль, Суми чи Луцьк, Кіровоград , Рівне, Херсон чи Хмельницький, Чернігів, Черкаси чи Чернівці. Варіантів доставки два: служби «Міст Експрес» та «Нова пошта».