А. Ейнштейн свого часу сказав: "Якщо судити рибу за її здатністю лазити по деревах, вона проживе все життя, вважаючи себе дурою" і в цьому складно з ним не погодитися. Кожна річ повинна відповідати своєму призначенню, адже тільки так вона зможе не тільки виправдати вкладені в неї кошти, а й приносити задоволення від використання.
Велосипедів це стосується особливо, оскільки неправильний вибір у цьому відношенні може не тільки призвести до травматизму, а й зовсім відбити бажання колись братися за кермо і ставати на педалі.
У цій статті йтиметься про різні варіанти сітібайків, відмінності цього типу двоколісних засобів пересування від інших представлених на ринку України і, звичайно, ми розберемося в тому, як купити відповідний Вам міський велосипед.
Як нескладно здогадатися за назвою типу, ключова відмінність полягатиме саме у призначенні засобу пересування. Міські велосипеди практично неможливо назвати спортивними і вони не призначені для активного катання по пересіченій місцевості, стрибків або подолання відстаней із рекордною швидкістю. Натомість щодо повільних прогулянок по залитим сонцем вулицях рівних їм немає.
Міські велосипеди прості в управлінні і часто не мають суттєвих обмежень щодо статі та віку катання. Конструкція сітібайків гранично проста: рама може бути як чоловічою, так і жіночою (опущеною), кермо регульоване, часто досить висока посадка при великому і м'якому сидінні. Часто в комплектацію таких моделей входять крила, захист ланцюга та багажник, рідше – кошик, підніжка та дзеркало заднього виду. У більшості випадків класичні сітібайки не мають амортизації, проте при необхідності можна знайти як однопідвісні, так і двопідвісні моделі.
Якщо Ви всерйоз подумуєте про придбання саме такого велосипеда, слід визначитися з його виглядом, а їх є чимало.
Вигляд сітібайка | Характерні риси |
---|---|
Крузер | Мабуть, один із найстильніших і найяскравіших з представлених варіантів. Крузери мають широке кермо, колеса діаметром від 24 до 26 дюймів, втулки планетарного типу із заднім ножним гальмом і від 1 до 8 швидкостей. |
Чоппер | Характерною рисою будь-якого чопера можна назвати подовжену базу, опущену донизу, досить масивну раму, широкі колеса діаметр яких становить 20/24/26 дюймів. Зазвичай чопери мають від 1 до 8 швидкостей і планетарні втулки із заднім ножним гальмом, проте в залежності від виробника та моделі ці параметри можуть змінюватись. |
Комфортні | Ці сітібайки найближче до гірських велосипедів за особливостями конструкції та можливостями, що надаються. Вони мають багатошвидкісну систему передач та передню амортизацію, але при цьому, як і всі сітібайки, обладнані м'яким розширеним сидінням, комфортними ручками керма та крилами. |
Складні | Сітібайки такого типу відрізняються гранично малою вагою та можливістю складання, що дуже зручно для любителів подорожувати та людей, які живуть надто далеко від роботи, щоб добиратися без звернення до громадського транспорту. |
Урбани | Купити саме такий міський велосипед слід тим, хто віддає перевагу швидкій їзді неквапливим прогулянкам. Вони відрізняються порівняно невеликою вагою, можуть мати до 27 швидкостей та дискову гальмівну систему. Діаметр коліс може дорівнювати 26/28 або 29 дюймів. Урбани дуже невибагливі та чуйні, що й забезпечує їхню популярність. |
Фікседи | Ця різновид сітібайків все частіше останнім часом зустрічається на вулицях Києва і знаходить все більше прихильників по всьому світу. Характерною особливістю саме цих велосипедів можна назвати наявність лише однієї передачі та відсутність стабільної гальмівної системи (гальмування забезпечується перенесенням центру тяжкості велосипедиста). |
Тандеми | Сітібайки, призначені для одночасного катання двох. Діаметр їх коліс зазвичай становить 24/26 дюймів, а кількість швидкостей варіюється від 1 до 8. Зазвичай на такі моделі встановлюються планетарні втулки із заднім ножним гальмом. |
Незважаючи на те, що в даному випадку йдеться про те, як купити велосипед для міста, а не, наприклад, гір, забувати про надійність та безпеку не варто, а тому особливу увагу слід приділити матеріалу, з якого виготовлені рама та вилка велосипеда.
Матеріал рами
Алюміній як основний матеріал дає легкість, але при цьому він м'якший за інші матеріали і більш схильний до пошкоджень механічного характеру. Тим не менш, такі вилки і рами зовсім не схильні до іржавіння.
Карбонові рами відрізняються найбільшою міцністю за мінімальної ваги, проте міські велосипеди такої комплектації відрізняються високою ціною.
Сталеві рами мають більшу вагу, середня межа міцності щодо схильні до корозії та механічних пошкоджень, але при цьому відрізняються порівняно бюджетною вартістю і досить високою здатністю до погашення незначних вібрацій під час їзди.
Хроммолібден має досить високу зносостійкість та середню вагу.
Що стосується розміру рами, він підбирається на підставі Вашого зростання. Для спрощення цього завдання на нашому сайті передбачено спеціальний калькулятор, за допомогою якого Ви зможете визначити оптимальні параметри.
Особливості чоловічих та жіночих велосипедів
Той чи інший міський велосипед може бути чоловічим, жіночим чи універсальним. Між собою вони, окрім дизайну (що очевидно), відрізняються ще й типом конструкції, а точніше рами, яка може бути опущена у випадку моделей, призначених для представниць прекрасної статі.
Так само в цьому відношенні мають місце певні відмінності, пов'язані з анатомічними особливостями жіночого організму: жіночі моделі мають трохи вужче кермо, тонші грипси, ширше, трохи вкорочене сидіння і меншу вагу.
Система амортизації
Що стосується амортизації, у цьому відношенні слід відштовхуватися від Ваших планів щодо експлуатації велосипеда: для неспішних прогулянок парковими зонами, що не передбачають якихось непередбачених поштовхів, достатньо буде ригіда (велосипеда без амортизації). Для помірного катання щодо відносно рівних поверхонь краще віддати перевагу хардтейлам - варіанти з однією, передньою підвіскою. Зрештою, якщо Ви плануєте стрибати по бордюрах і взагалі кататися з максимальною активністю, Ваш вибір – двопідвіс.
Вилка
Вона може бути жорсткою або амортизаційною і ситуація в цьому відношенні буде абсолютно аналогічна до попередньої: для спокійного катання достатньо буде жорсткої вилки, для більш активної їзди буде потрібно амортизаційна. Найчастіше ситибайки оснащуються амортизаційною вилкою пружинного типу.
Гальмівна система
Найчастіше на класичні сітібайки встановлюються гальма педального типу, однак поряд з ними використовуються й інші типи гальмівних систем. Якщо в планах придбання бюджетного велосипеда з середніми можливостями, перевагу можна віддати механічним дисковим гальмам або ободним гальмам V-brake. Якщо ж Ви чекаєте від сітібайка більшої витривалості, швидкості та "стрибучості", варто не пошкодувати коштів і вибрати варіант з дисковими гідравлічними гальмами.